第5回”日本の食品”輸出EXPO に出展します!

<プレスリリース>

 

 

 

日本にはお家で「手巻き寿司」という文化があります。

世界中で手軽にお寿司パーティーを!「手巻き寿司パーティー体験キット

 

 

おうちで手巻き寿司とは?

 

「おたんじょうび、おめでとう!」「いつもありがとう!」

大切な家族のお祝いごとのある日。日々の感謝を伝えるとき。久しぶりにともだちが集まる日。
そんな日はおもてなしの意味もこめて、食卓がいつもより豪華にカラフルに華やぎます。
みなさんの住む国では、どんな食事を準備しますか?

私たちがおすすめするおもてなし料理は、日本のおうちパーティーで人気のある「手巻き寿司(TEMAKI)」です。
かつては映画館で映画を観ましたが、今はインターネットがあればおうちでほとんどの映画を自分で選んで観ることができます。お寿司も同じ感覚。日本人はお寿司をお店で食べるだけではなく、おうちで好きな具材を選んで自分で巻いて食べる手巻き寿司をしています。

 

■大人も子供も一緒に盛り上がる「手巻き寿司パーティー」

 

手巻き寿司は好きな具材を好きなもので巻いてつくる、言わばクリエイティブが試される機会です。
辛いものと甘いものを組み合わせてみた手巻き寿司、見た目の美しさを重視してつくった手巻き寿司、お肉だけを合わせた手巻き寿司など。アイデアは人の数だけ無限大です。

 おうちパーティーですから、誰のつくった手巻き寿司がいちばんおいしそうか、即興でミニコンテストを開催すればきっと盛り上がること間違いなしですね

■日本の「手巻き寿司」を世界に広げたい!

 

コロナ禍で海外旅行はおろか、外食する機会も減ってしまいました。
でもここはポジティブに。食材さえそろえば、おうちにあるもので世界の食文化をなんちゃって体験できてしまいます。
私たちは、日本が誇る和食、とくに家庭のおもてなし料理「手巻き寿司」のフリーダムな楽しさを全世界に広めたいと考えています!

 

米と海苔があれば、あとはインスピレーションで食材を組み合わせるだけ。
刺し身など日本ならではの具材でなくても問題はありません。普段食べているものを、米と海苔で巻いてみるだけで、あっという間に和食に大変身です。
毎日のごはんの時間、楽しい手巻き寿司パーティーをしてみませんか?

 

当店のお米を作ってくれている宮城県登米市の米農家さんは、有機栽培にもチャレンジしている方なのですが、当店用に作っていただいているお米に関しても農薬や除草剤の使用を極限まで抑え、肥料に関しても化学肥料を一切しようしないというこだわりです。化学肥料を使わない(有機肥料のみ)場合、収穫量は通常よりも落ちてしまいます。
本来ならば、より多く収穫したいのが本音だとは思いますが、
多くの人にできるだけ美味しくて安心・安全なお米を食べてもらいたいという作り手の気持ちが込められたお米なんです。そして何より旨味成分(アミノ酸数値)が他のお米よりも高いという特徴があります。

こんな素晴らしいお米を作る日本のお米農家さん達は現在、高齢化の問題や海外からの輸入による市場での価格競争に直面しています。
先細っていく日本の主食であるお米の生産現場に私達も何か役立ちたい、明るい未来を創りたいと思いました。
その為にも日本のお米を世界中で食べてもらえるようになったら素晴らしいなと考えました。
現在では国外に輸出されるお米の殆どは現地在住の日本人の方向けです。外食では日本食の認知度が高まってきましたが、一般家庭で日本食を食べる機会はまだまだ少ないのではないでしょうか!

ならば、一番有名な日本の食事と言えば「寿司」そして私達が家庭内で食べる寿司と言えば「手巻き寿司」ではないかという結論に至りました。
世界中の人達が、手巻き寿司を好きになってくれれば、日本のお米や農産物、水産物など多くのビジネスチャンスが生まれます。

そして仕事になることで若者が担い手として集まってくれれば、私達の国にとって農家さん達にとってもチャンスが広がるはずだと思いました。私達は「手巻き寿司を世界に広げる!」を合言葉に今後も活動を行っていきます。

 

■メディア

https://temaki.jp/

 

本プレスリリースに関する問い合わせ窓口

住所:埼玉県川口市芝1-20-16

社名:株式会社ラック

担当者:藤田祐志(フジタユウジ) 

 

メールアドレス:info@lac5.com


<Press release>

Easy sushi parties around the world! "Hand-rolled Sushi Party Experience Kit"

 

 

 

 

What is "TEMAKI" at hme?

 

“Happy birth day!” “Thank you, always”

When it’s a big day for your family. When you just want to tell that you are thank you. When there’s a friends gather up after a while.
In these days, we recommend you  to celebrate and welcome precious people with special dinner.

What kind of dish do you serve in those occasions in your countries?
We recommend you, the perfect welcoming meal, “TEMAKI”.
There were those days, when we go to cinema to watch movies, however now we don’t necessary have to go to cinema because we can just watch movies at home with internet.

Same for the SUSHI.
Japanese people eat SUSHI not only at sushi bar but also at home. They choose ingredients by their own. 

 

Entertains for both adults and kids!

 

As you can see from the explanations so far, TEMAKI is an opportunity to try out and test your creativity. By wrapping your favorite ingredients with your favorite sushi you can see if you’ve got a sense to it or no.

As many as the people there, as many as the type of TEMAKI.
TEMAKI that combines spicy and sweet foods, hand-rolled sushi made with an emphasis on aesthetics, and hand-rolled sushi that combines only meat.
The number of ideas is endless.

It would be a great fun idea as well to make a mini-contest to see who makes the most delicious hand-rolled sushi.

I want to spread Japanese hand-rolled sushi to the world!

 

Because of Covid19, we have much less opportunities to eat out lately. 
But stay positive. As long as you have all the food at home, you can experience the world’s food culture.


Our mission is to let the world know the customizable and fun  of Japanese food.

If you have rice and seaweed, all you have to do is combine the ingredients with inspiration.
You don’t have to collect all those japan made ingredients such as SASIMI. Simply wrap the food you normally eat with rice and seaweed, and you’ll be transformed into Japanese food.
Why don’t you have a fun TEMAKI party at everyday meal at home?

 

Media

https://temaki.jp/

 

Contact for inquiries regarding this press release

Address: 1-20-16 Shiba, Kawaguchi City, Saitama Prefecture Japan  333-0866

Company name: LAC, Inc..

Contact: Yuji FUJITA 

 

Email address: info@lac5.com